Bc. Veronika Zelinko Vardanová

Master's thesis

Srovnání aktivního pohybu žáků ve výuce s prvky daltonského plánu a v hodinách s klasickou výukou

Comparison of the pupils' active movement in classes with Dalton plan elements and regular classes at public elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá srovnáním aktivního pohybu žáků ve výuce s prvky daltonského plánu a v hodinách s klasickou výukou. Teoretická část práce pojednává o alternativní vyučovací metodě daltonském plánu, jeho realizaci v České republice a podrobně charakterizuje výuku s prvky daltonského plánu na ZŠ a MŠ Brno, Husova 17. Dále se diplomová práce zabývá fyziologickou potřebou pohybu u dětí školního …more
Abstract:
The thesis focuses on comparison of the active movement of the pupils in the lessons with the elements of the Dalton Plan, with the classic education lessons. The theoretical part of the thesis deals with an alternative method of the education called the Dalton Plan, its realization in the Czech Republic and it describes in details an education with the elements of the Dalton Plan at ZŠ a MŠ Brno, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2011
  • Supervisor: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií