Gabriela HORSKA

Bachelor's thesis

Jak může učitelka MŠ rozvíjet sociální vztahy dětí předškolního věku

How can kindergartener develop social relations preschool children
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám sociálním vztahy v předškolním věku u dětí a jejich ovlivnění učitelkou. V teoretické části popisuji charakteristiku předškolního období, dále socializaci dítěte v tomto období, vlivy prostředí, rodiny, mateřské školy na dítě. Zabývám se také problematikou sociálních kompetencí a sociálních dovedností uložených v RVP PV. V závěru teoretické části se zabývám osobností …more
Abstract:
In my bachelor thesis deals with social relations in pre-school age children and their teacher influence. The theoretical part describes the characteristics of the pre-school age, as well as socialization of the child in this period, environment, family, kindergarten on child. I deal with the problems of social competence and social skills stored in RVP PV. At the end of the theoretical part deals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2014
Accessible from:: 3. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Alice Strnadlová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HORSKA, Gabriela. Jak může učitelka MŠ rozvíjet sociální vztahy dětí předškolního věku. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta