Leona POLOPRUDSKÁ

Master's thesis

Lernerautonomie im DaF-Unterricht an Waldorfschulen im Vergleich zu Grundschulen am Beispiel der Region Pardubice

Learner autonomy in the teaching of German as a foreign language at Waldorf schools compared to basic schools of the Pardubice region
Abstract:
Learner autonomy in the teaching of German as a foreign language at Waldorf schools compared to primary schools of the Pardubice region This thesis compares teaching strategies that promote learner autonomy in the teaching of German as a foreign language at alternative Waldorf primary school Gorkého and at traditional primary school Závodu míru in the Pardubice region. The thesis contains two main …more
Abstract:
Autonomie žáka ve výuce německého jazyka na waldorfských školách ve srovnání se základními školami v Pardubickém kraji Tato diplomová práce se zabývá srovnáním učebních strategií, které podporují autonomii žáka ve výuce německého jazyka na alternativní základní Waldorfské škole Gorkého a tradiční základní škole Závodu míru v Pardubickém kraji. Práce obsahuje dvě hlavní části, část teoretickou a empirickou …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Martin Lachout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POLOPRUDSKÁ, Leona. Lernerautonomie im DaF-Unterricht an Waldorfschulen im Vergleich zu Grundschulen am Beispiel der Region Pardubice. Ústí nad Labem, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta