Metody učitelů mateřské školy pro udržení pozornosti dětí – Bc. Simona Davidová
Bc. Simona Davidová
Bachelor's thesis
Metody učitelů mateřské školy pro udržení pozornosti dětí
Methods used by nursery teachers to keep children's attention
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá metodami, které využívají učitelé mateřských škol, aby udrželi pozornost dětí. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na děti předškolního věku, včetně vývoje kognitivních funkcí, dále se zabývá předškolním vzděláváním. Nakonec se dostáváme i ke zmiňované pozornosti, která je pro tuto práci důležitá a taky k pedagogické komunikaci …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with methods used by nursery teachers to keep children's attention. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part is focused on preschool children which in includes development of cognitive functions and then preschool education. Then there is part about attention which is really important and pedagogical communication at kindergarten. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u3td6/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Zuzana Šmideková
- Reader: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Diagnostické metody využívané učiteli při řešení edukačních problémů žáků na 2. stupni základní školy
Díma ZBOŘILOVÁ -
Výukové metody ve výuce matematiky ve vybraných ročnících 1. a 2. stupně
Tereza SVOBODOVÁ -
Výukové metody využívané u dítěte s vývojovou dysfázií
Jana Syrovátková -
Diagnostika školní zralosti a připravenosti- komparace mateřské školy Montessori a běžné mateřské školy
Lenka Saparová -
Způsoby práce asistentů pedagoga v inkluzivním vzdělávání na příkladu vybrané mateřské školy
Martiníková Martiníková -
Pedagogická diagnostika v prostředí mateřské školy
Jana Danihelová -
Using Montessori Methods in the Czech Educational Setting
Petra Tefelnerová -
Language acquisition in bilingual and multilingual children and language supporting strategies used by bilingual and multilingual parents
Marketa VIDING