Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu - děti a mládež – Pavlína Hovorková
Pavlína Hovorková
Bachelor's thesis
Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu - děti a mládež
The Instruments of Marketing Communications for selected target group - Children and Youth
Abstract:
Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou cílové skupiny – dětmi a mládeží, a to jako spotřebiteli a jeho ovlivnitelností marketingovou komunikací. Teoretická část vymezuje pojmy jako je marketingová komunikace a psychologie spotřebitele. Dále se zabývá efekty reklamního působení na cílovou skupinu. Praktická část zkoumá charakteristiku, metodologii hodnocení reklamních a televizních …moreAbstract:
Abstract This bachelor thesis deals with the characteristics of the target group - children and adolescents, as a consumer and its influential marketing communication. The theoretical part defines terms such as marketing communication and consumer psychology. It also deals with the effects of advertising effect on the target group. The practical part examines the characteristics, methodology of evaluation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dpb2c/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: PhDr. Martina Švecová, MSc
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOVORKOVÁ, Pavlína. \textit{Prostředky marketingové komunikace pro vybranou cílovou skupinu - děti a mládež}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/wvsdd2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Děti a mladiství jako klienti sociálních služeb a jejich pohled na sociální práci a práci sociálního pracovníka
Kamila PETROVÁ -
A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children
Marek Žerníček -
Marketing cílený na děti
Petra Duchoslavová -
Assesment of Market Potential of 3D Body Scanners within the Target Group of 3D Print Stores
Julian Martini -
Marketingová komunikace a tvorba konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti
Thuy Luu Thanh -
Historický vývoj reklamy a proměny způsobů persuasivní komunikace
Aneta Strnadová -
20 let vývoje marketingové komunikace v ČR 1989-2010
Lucie Vavřínová -
Psychologická charakteristika působení marketingové komunikace na seniory
Lenka Demlová