Music in English lessons to teach pronunciation: The correlation between musical competence and foreign language pronunciation abilities. – Bc. Kristýna VEČEŘOVÁ
Bc. Kristýna VEČEŘOVÁ
Master's thesis
Music in English lessons to teach pronunciation: The correlation between musical competence and foreign language pronunciation abilities.
Using music in English lessons to encourage language learning
Abstract:
The purpose of the thesis is to theoretically underpin the use of music in teaching English pronunciation and to ascertain the interrelationship between musical competence and foreign language pronunciation abilities. In the background chapter, it is demonstrated in what aspects the tool of music complies with the contemporary views, methods and techniques of teaching English pronunciation. Additionally …moreAbstract:
Cílem práce je teoreticky podepřít užití hudby pro výuku anglické výslovnosti a zjistit, zda existuje vzájemný vztah mezi hudebními dovednostmi a výslovnostními schopnostmi v cizím jazyce. V teoretické části je názorně ukázáno, v jakých aspektech hudba jako výukový nástroj vyhovuje současným stanoviskům, metodám a technikám výuky anglické výslovnosti. Vzájemné propojení hudebních a jazykových schopností …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEČEŘOVÁ, Kristýna. \textit{Music in English lessons to teach pronunciation: The correlation between musical competence and foreign language pronunciation abilities.}. Online. Master's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/wy3qar/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VEČEŘOVÁ, Kristýna. Music in English lessons to teach pronunciation: The correlation between musical competence and foreign language pronunciation abilities.. Plzeň, 2019. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / AJ-Hv, SS Teacher Training in the Russian Language
Theses on a related topic
-
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková -
Řečové akty žádosti a omluvy formulované českými studenty v anglickém jazyce (L2). Analýza potřeb.
Marie Lahodová Vališová -
Komunikační dovednosti všeobecných sester v cizím jazyce
Ivana Poláčková -
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Pavla Jahodová -
Využití anglického jazyka ve výuce hudební výchovy pro 6. ročník ZŠ a primu víceletých gymnázií
Lucie Pisařovicová -
Překlad písní z anglického jazyka do jazyka českého a použité jazykové prostředky
Lucie HRACHOVINOVÁ -
Integrace anglického jazyka a hudební výchovy.
Eva ZEMKOVÁ -
Hudební hry s poznatky pro žáky staršího školního věku s aplikací anglického jazyka
Darina Stránská