Integrating English Language Teaching in a Regular Nursery Class – Bc. Petra Jelínková
Bc. Petra Jelínková
Bachelor's thesis
Integrating English Language Teaching in a Regular Nursery Class
Integrating English Language Teaching in a Regular Nursery Class
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je dokázat, že pro děti předškolního věku je efektivnější začleňovat anglický jazyk do běžných aktivit v české mateřské škole, než jako kroužek seznámení s anglickým jazykem vedený jednou týdně externím učitelem. Hry a běžné denní činnosti jsou nejlepší pro přirozené osvojování cizího jazyka, který pro děti bude jistým přínosem. Teoretická část definuje klíčové pojmy důležité …moreAbstract:
The goal of this bachelor thesis is to prove that it is more beneficial to integrate English language into common activities in a regular Czech nursery school rather than organising English teaching as an afternoon club with an external teacher coming for one separate English class. Play time and regular routines of the day are best to be used for acquiring a foreign language from which children would …moreKeywords
výuka dětí v mateřské škole osvojování mateřského a cizího jazyka přístupy a metody učení cizího jazyka paralelní přístup integrovaná výuka anglického jazyka teaching in a nursery school L1 and L2 acquisition approaches and methods in ELT parallel approach integrated teaching of the English language
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h32t2/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
The English Language and its Implementation in the Army of the Czech Republic
Michal Čmiel -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Bilingvismus v česko-italských rodinách a srovnání bilingvní výchovy v ČR a Itálii
Kateřina Kasalická -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová -
Korpusový přístup ve výuce češtiny jako cizího jazyka: diakritika
Běla Šebestová -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová