Evaluation of Listening Exercises from the Perspective of Everyday Listening in Lower-Secondary Education – Jarmila Geletová
Jarmila Geletová
Bachelor's thesis
Evaluation of Listening Exercises from the Perspective of Everyday Listening in Lower-Secondary Education
Textbook Evaluation: Focus on Listening
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the occurrence of authenticity and elements of everyday listening in listening exercises in the selected textbook. The theoretical part deals with the definition of listening. Furthermore, it explores the different possibilities of listening in the classroom. Nonetheless, listening exercises in textbooks are then discussed in more detail. Then, the explanation of the …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem autentických prvků a prvků související s každodenním poslechem v poslechových cvičeních ve vybrané učebnici. Teoretická část vymezuje pojem poslech a různé možnosti jeho uplatnění ve třídě. Vzhledem k tomu, že poslechová cvičení v učebnicích jsou předmětem této práce, jsou následně vice rozebrány s následným vysvětlením, proč je autentičnost důležitá a jaké …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GELETOVÁ, Jarmila. \textit{Evaluation of Listening Exercises from the Perspective of Everyday Listening in Lower-Secondary Education}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2020. Available from: https://theses.cz/id/wzk1y5/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Geletová, Jarmila. Evaluation of Listening Exercises from the Perspective of Everyday Listening in Lower-Secondary Education. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning
Zuzana Zlámalová -
The Evaluation of an English Coursebook (Project 4, 4th Edition) with a Focus on Language Skills
Dagmar Tvrdíková -
Developing Speaking Skills Using the Project Textbook at Lower Secondary School
Anežka Bartoňková -
Past Simple and Past Progressive in Motivate! and Project - Comparison of Methods and Approaches
Ladislav Slováček -
Analýza škály mluvních aktivit v učebnici anglického jazyka "Project"
Jana Pultarová -
Doplňkové materiály pro Project 3 a 4
Aneta Sedláčková -
Mobilní aplikace na procvičování slovní zásoby k učebnici anglického jazyka Project explore 1
Benjamin Boš