Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets) – Martin Staněk
Martin Staněk
Master's thesis
Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)
Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)
Abstract:
Cílem této práce bylo provést sociologický průzkum týkající se důvěry zákazníků v původní koncept farmářských trhů. V literární rešerši je nejprve vysvětleno pozadí a základní informace této problematiky. Farmářské trhy jsou uvedeny v rámci alternativních potravinových sítích a dále pak popsána důvěra ze sociologického pohledu. Na závěr teoretické části jsou představeny nástroje ochrany zákazníka a …moreAbstract:
The aim of the thesis was to conduct sociological research on customer trust in the original concept of farmers’ markets. The literature review first explains the basics and the background of this topic. Farmers’ markets are categorised within Alternative Food Networks and then the trust is described from a sociological point of view. At the end of the theoretical part, the tools of customer protection …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2019
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Lukáš Zagata, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STANĚK, Martin. \textit{Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2019. Available from: https://theses.cz/id/x1eki7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / European Agrarian Diplomacy
Theses on a related topic
-
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Ondřej Heimerle -
Země původu potravin jako značka kvality
David VOLKE -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Barbora Klánová -
Vybrané značky kvality potravin a jejich vliv na nákupní chování spotřebitelů v ČR
Helena Jelena Perković -
Spotřebitelské vnímání kvality potravin
Karolína Kučerová -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal -
Customer experience v bankovním prostředí
Anna Michálková -
Marketingová strategie a proces zavedení nového produktu na trh ve firmě JH GROUP
Vojtěch Kabeš
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights