Umění a Psyché: Psychoanalytický výklad díla Egona Schieleho – Bc. Zuzana Matůšů
Bc. Zuzana Matůšů
Bachelor's thesis
Umění a Psyché: Psychoanalytický výklad díla Egona Schieleho
Art and Psyche: Psychoanalytical Interpretation of Egon Schiele's Work
Abstract:
Předkládaná bakalářská diplomová práce se zabývá interpretací díla rakouského malíře Egona Schieleho prizmatem psychoanalytické teorie Otty Ranka. Zaměřuje se na Schieleho introspektivní autoportréty a zkoumá umělcův vztah k vlastní identitě a sebepoznání. Na základě kulturně-historického kontextu vídeňské společnosti počátku 20. století se pokouší odhalit základy Schieleho nekonvenčního zobrazování …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with interpreting the work of the Austrian painter Egon Schiele through the prism of psychoanalytic theory of Otto Rank. It focuses on Schiele's introspective self-portraits and explores the artist's relationship to his identity and self-knowledge. Based on the cultural and historical context of the Viennese social scene of the early 20th century, it attempts to uncover the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l0ac1/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lenka Lee, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Aesthetics / Aesthetics
Theses on a related topic
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Politika identity hnutí Generace identity a alt-right: Komparativní případová studie
Tomáš Hošek -
Identity within the European Self-sovereign Identity Framework
Filip Vašš -
Hudba a identita: Spôsob utvárania identity medzi nasledovníkmi Žiarislava
Michal Puchovský -
Vytlačování (jiho)moravské identity identitou Kraje Vysočina na území okresu Třebíč
Jan Mikoláš -
Identita v pohybu - Proměna osobní identity jedince na základě absolvování dlouhodobého studijního zahraničního programu
Veronika Ozdincová