Umění a Psyché: Psychoanalytický výklad díla Egona Schieleho – Bc. Zuzana Matůšů
Bc. Zuzana Matůšů
Bachelor's thesis
Umění a Psyché: Psychoanalytický výklad díla Egona Schieleho
Art and Psyche: Psychoanalytical Interpretation of Egon Schiele's Work
Anotácia:
Předkládaná bakalářská diplomová práce se zabývá interpretací díla rakouského malíře Egona Schieleho prizmatem psychoanalytické teorie Otty Ranka. Zaměřuje se na Schieleho introspektivní autoportréty a zkoumá umělcův vztah k vlastní identitě a sebepoznání. Na základě kulturně-historického kontextu vídeňské společnosti počátku 20. století se pokouší odhalit základy Schieleho nekonvenčního zobrazování …viacAbstract:
This bachelor thesis deals with interpreting the work of the Austrian painter Egon Schiele through the prism of psychoanalytic theory of Otto Rank. It focuses on Schiele's introspective self-portraits and explores the artist's relationship to his identity and self-knowledge. Based on the cultural and historical context of the Viennese social scene of the early 20th century, it attempts to uncover the …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 6. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l0ac1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2024
- Vedúci: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Lenka Lee, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Aesthetics / Aesthetics
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Politika identity hnutí Generace identity a alt-right: Komparativní případová studie
Tomáš Hošek -
Identity within the European Self-sovereign Identity Framework
Filip Vašš -
Hudba a identita: Spôsob utvárania identity medzi nasledovníkmi Žiarislava
Michal Puchovský -
Vytlačování (jiho)moravské identity identitou Kraje Vysočina na území okresu Třebíč
Jan Mikoláš -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová