Analýza cenové elasticity poptávky po pitné vodě v ČR - meziregionální komparace – Ondřej Pařez
Ondřej Pařez
Bakalářská práce
Analýza cenové elasticity poptávky po pitné vodě v ČR - meziregionální komparace
Analysis of Price Elasticity of Demand for Drinking Water in the Czech Republic – Interregional Comparison
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je výpočet hodnot cenových elasticit poptávky po pitné vodě v jednotlivých regionech České republiky. Tato práce zároveň ověřuje hypotézu neelastické poptávky po vodě, což se podařilo dokázat pomocí panelových dat, z rozmezí let 2005-2018 na roční bázi, na všech zkoumaných regionech. Hodnoty cenových elasticit se v modelech jednotlivých regionů pohybují v rozmezí od -0,97 …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to calculate the values of price elasticities of drinking water demand in individual regions of the Czech Republic. This work also verifies the hypothesis of inelastic demand for water, which was proved using panel data, from the period 2005-2018 on an annual basis, in all examined regions. The values of price elasticities in the models of individual regions range …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 1. 2020
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80736
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2020
- Vedoucí: Klára Čermáková
- Oponent: Tomáš Miklánek
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80736
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Práce na příbuzné téma
-
Price Promotion Elasticity and Profitability: Case Study of Hair Care and Coloration Market in the Czech Republic
Andrii Ponomarenko -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
Využití cenové elasticity poptávky při prodeji piva
Miroslav Adamec -
Cenová elasticita poptávky po mimořádných výbavách ve společnosti Škoda Auto a.s.
Gaiaz Mukhadzhinov -
Cenová elasticita funkce poptávky konkrétního produktu
Monika Holmanová -
Cenová elasticita poptávky v odvětví hudebních nahrávek
Ondřej Havelka -
Cenová elasticita poptávky a její dopady na tvorbu cen
Miloslav Mašín