Kateřina Jermanová

Bachelor's thesis

O kolik snížila kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" nehodovost na českých silnicích?

How much did the campaign "Nemyslíš - zaplatíš!" reduce accident rate on czech roads?
Abstract:
V této práci zjišťuji, jaký vliv má mediální kampaň na snižování úmrtí při dopravních nehodách. Konkrétně se věnuji kampani Nemyslíš - zaplatíš!, která probíhala v ČR v období 2008-2010. Na panelových datech z let 2006 až 2010 pro ČR a dalších 10 evropských států jsem zjistila, že vlivem kampaně se nehodovost snížila o 0 % až 14,2 % (95% interval spolehlivosti) za celé období, v posledním roce se interval …more
Abstract:
This thesis deals with the impact of media campaigns on reducing road deaths. Specifically, it is focused on the Czech "Nemyslíš - zaplatíš!" campaign of years 2008-2010. Comparation of panel data of Czech Republic and 10 other European countries revealed, that the effect of the campaign was decrease of accident rate in the range of 0 % - 14.2 % (confidence interval of 95%) for the whole period, with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2012
  • Supervisor: Jiří Lahvička
  • Reader: Zdeněk Chytil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33322