O kolik snížila kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" nehodovost na českých silnicích? – Kateřina Jermanová
Kateřina Jermanová
Bachelor's thesis
O kolik snížila kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" nehodovost na českých silnicích?
How much did the campaign "Nemyslíš - zaplatíš!" reduce accident rate on czech roads?
Abstract:
V této práci zjišťuji, jaký vliv má mediální kampaň na snižování úmrtí při dopravních nehodách. Konkrétně se věnuji kampani Nemyslíš - zaplatíš!, která probíhala v ČR v období 2008-2010. Na panelových datech z let 2006 až 2010 pro ČR a dalších 10 evropských států jsem zjistila, že vlivem kampaně se nehodovost snížila o 0 % až 14,2 % (95% interval spolehlivosti) za celé období, v posledním roce se interval …moreAbstract:
This thesis deals with the impact of media campaigns on reducing road deaths. Specifically, it is focused on the Czech "Nemyslíš - zaplatíš!" campaign of years 2008-2010. Comparation of panel data of Czech Republic and 10 other European countries revealed, that the effect of the campaign was decrease of accident rate in the range of 0 % - 14.2 % (confidence interval of 95%) for the whole period, with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33322
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2012
- Supervisor: Jiří Lahvička
- Reader: Zdeněk Chytil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33322
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Big Data Analysis for Predicting Road Traffic Accident Severity
Ametu Negash Redi -
Má dopravní nehoda výchovný účinek? Jak se naučit - nechat se poučit.
Lucie DENIŠEVSKÁ -
Hillary Clinton's Rhetoric in the US Presidential Campaign of 2016 as Compared with Campaign of 2008: A Linguistic Analysis
Eva Podivínská -
Campaign Strategies of Presidential Candidates in the 2016 US election: An analysis using the Blotto Game model
Zuzana Knop-Kostková -
Social media campaign
Ivan Komlenović -
The Role of the Direct Marketing in IMC with the Creation of Proposal of the Particular Campaign
Valeriia Kabanova -
How Frightening Really Was the 2016 Remain Campaign? Discursive Construction of Project Fear
Simona Dianová -
The Importance of Emotions in Language: Presidential campaign
Tereza Laumerová