Bc. Jana Sedláčková
Master's thesis
Simultánně-sekvenční metoda čtení
Simultaneous and sequential reading method
Abstract:
Diplomová práce pojednává o Simultánně-sekvenční metodě včasné výuky čtení. Teoretická část práce se věnuje vývoji řeči dítěte a předčtenářské gramotnosti. Charakterizuje Krakovskou metodu a všechny její elementy s hlavním důrazem na metodu Simultánně-sekvenčního čtení. Výzkumná část práce obsahuje kazuistiky dětí, které se učí číst Simultánně-sekvenční metodou, rozhovory s terapeuty Krakovské metody …moreAbstract:
The diploma thesis deals with Simultaneous and sequential reading method. The theoretical part is dedicated to development of the child's speech and pre-reading literacy. It characterizes Crakow method and all of its elements with the main emphasis on Simultaneous and sequential reading method. The research part of the theses includes case studies of children who are learning to read by Simultaneous …moreKeywords
Krakovská metoda včasná výuka čtení Simultánně-sekvenční metoda čtení vývoj řeči předčtenářská gramotnost rozvoj jazykových a poznávacích schopností Cracow method early learning to read Simultaneous and sequential reading method speech development pre-reading literacy development of language and cognitive skills
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lmx9g/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
The Development of the Language Skill of Listening Comprehension
Drahuše Škodová -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Cognitive Game Battery: Assessing and Identifying Deficits in Memory, Attention, Problem-Solving, and Decision-Making Skills
Ondřej Češka -
Rozvoj slovní zásoby tvořivými metodami (příprava ke čtenářství)
Pavlína Divišová -
Předčtenářská gramotnost v MŠ Obrnice
Tereza SIHLOVCOVÁ