Povědomí, postoje a chování mladých spotřebitelů v rámci tzv. surveillance economy – Bc. Michaela Divišová
Bc. Michaela Divišová
Master's thesis
Povědomí, postoje a chování mladých spotřebitelů v rámci tzv. surveillance economy
Awareness, attitudes and behaviour of young consumers within so called surveillance economy
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Povědomí, postoje a chování mladých spotřebitelů v rámci tzv. surveillance economy“ je zkoumání vlivu povědomí a postojů k dohledu na chování mladých spotřebitelů v České republice a určení vlivu demografických ukazatelů na tyto faktory. Teoretická část se věnuje vysvětlení podstaty tzv. surveillance economy a specifikům chování spotřebitele ve společnosti pod dohledem se …moreAbstract:
The subject of the diploma thesis “Awareness, Attitudes and Behaviour of Young Consumers within so called Surveillance Economy“ is the study of the influence of awareness and attitudes towards the surveillance on the behaviour of young consumers in the Czech Republic and determination of impact of demographic indicators on these factors. The theoretical part deals with the explanation of the essence …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mgbvw/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2017
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DIVIŠOVÁ, Michaela. \textit{Povědomí, postoje a chování mladých spotřebitelů v rámci tzv. surveillance economy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2017. Available from: https://theses.cz/id/x7b30w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Marketing communication models and surveillance economy
Bogdan Santovac -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Comparing the online behaviour of Generation Z consumers before and after the Covid-19 pandemic
Alexia Tara Jones -
Vliv COVID-19 na chování spotřebitele online
Patrícia Bilačičová -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Customers' awareness, attitudes and behaviour towards corporate environmental practices
Adriana Šilarová -
Povědomí, postoje a praktiky podniků cestovního ruchu v cirkulární ekonomice
Anastassiya Matveeva -
Povědomí, postoje a praktiky stakeholderů v cirkulární ekonomice
Adriána Polóniová