Bc. Pavel Dvořák

Bachelor's thesis

Analýza zákaznických segmentů vybraného produktu ICT

Analysis of customer segments of the selected ICT product
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vypracováním segmentace zákazníků pod-niku, který nabízí ICT produkty a služby. Teoretická část se nejprve za-bývá marketingem, poté různými způsoby segmentace a řízení vztahu se zákazníky (CRM). V praktické části jsou poté na základě dostupných pod-nikových dat zvoleny jako způsoby segmentace RFM analýza a k-means clustering a je vypracována segmentace. Součástí práce je …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the development of customer segmenta-tion of a company offering ICT products and services. The theoretical part first deals with marketing, then with different ways of segmentation and customer relationship management (CRM). In the practical part, RFM analysis and k-means clustering are then chosen as segmentation methods based on available company data and the segmentation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Bachelor programme / field:
Business Informatics / Business Informatics