Tatiana Larišová

Master's thesis

The impact of influencer marketing on customer engagement

Vliv influencer marketingu na angažovanost zákazníků
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaký vliv má influencer marketing na zapojení zákazníků na platformách sociálních médií na českém a slovenském trhu u vybrané značky. Na začátku je pomocí relevantních studií vypracován přehled literatury na témata zapojení zákazníků, marketing na sociálních sítích a influencer marketing. Tato práce vychází z primárního kvantitativního výzkumu formou online průzkumu …more
Abstract:
The goal of this master's thesis is to identify what impact influencer marketing has on customer engagement on social media platforms in the Czech and Slovak markets in the selected brand. In the beginning, a literature review on the topics of customer engagement, social media marketing and influencer marketing is laid out using relevant studies. This thesis is based on primary quantitative research …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2023
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Vít Hinčica

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88226