Nevena Grmuša

Master's thesis

Creating Strategically Competitive Luxury Brand Concept

Vytváření Strategie Kompetitivního Konceptu Luxusní Značky
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá jak vytvořit kompetitivní strategicý koncept pro luxusní značku. Cílem je odhalit nejdůležitější faktor při vývoji takového konceptu a zároveň zanalyzovat rozdíly ve vnímaní hodnoty luxusních značek mezi mileniály a generací X. Ke studiu tohoto vztahu byla použita jak kvantitativní, tak kvalitativní metoda. Výsledky výzkumu naznačují, že obě tyto generace vnímají zmíněné …more
Abstract:
This thesis investigates how to create strategically competitive luxury brand concept. The aim of this thesis is to discover the main factors of importance when developing one luxury brand and to analyze the relationship between the perceived value of luxury brands between the millennials and generation X. A quantitative method approach and qualitative method approach was employed to study this relationship …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2018
  • Supervisor: Marija Zlatić
  • Reader: Pavla Neumannová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73323