Petra Doležalová

Master's thesis

Uvádějící učitel z pohledu začínajícího učitele 1. stupně ZŠ

Mentoring Teacher from the Point of View of the Teacher Beginner in the Elementary School
Abstract:
Diplomová práce řeší problematiku uvádění začínajících učitelů do praxe. Klade si za cíl nalézt a popsat společné charakteristiky kvality uvádějících učitelů. V teoretické části jsou shromážděny odborné názory a informace o osobnosti učitele, a uvedeny profesní standardy učitele v České republice a v zahraničí. Dále se teorie zaměřuje na přípravné vzdělávání začínajících učitelů, na jejich nedostatky …more
Abstract:
This thesis deals with in-training of beginning teachers. It aims to identify and describe common characteristics indicating the quality of in-training teachers. The theoretical part introduces expert opinions and information about the teacher's personality and presents teachers' professional standards in the Czech Republic and abroad. Furthermore, the theory focuses on beginning teachers´ problems …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2016
Accessible from:: 3. 5. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Doležalová, Petra. Uvádějící učitel z pohledu začínajícího učitele 1. stupně ZŠ. Liberec, 2016. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.5.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 5. 2016 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická