Inscenační principy J. Kvapila a jeho shakespearovský cyklus v Divadle na Vinohradech – Bc. Petra Jančálková
Bc. Petra Jančálková
Bakalářská práce
Inscenační principy J. Kvapila a jeho shakespearovský cyklus v Divadle na Vinohradech
Inscenation Principles by J. Kvapil and His Cycle of Shakespeare's Plays in the Theatre of Vinohrady
Anotace:
Práce Inscenační principy J. Kvapila a jeho shakespearovský cyklus her v Divadle na Vinohradech se zabývá cyklem Shakespearových her v Divadle na Vinohradech v rozmezí let 1921-1927. Režisér J. Kvapil a jeho scénograf J. Wenig zde uvedli 11 Shakespearových her. Práce se zaměřuje na otázky z režie a zejména ze scénografie. Většina inscenací vznikla již dříve v Národním divadle roku 1916, ale zde vznikly …víceAbstract:
The thesis Inscenation principles by J. Kvapil and his cycle of Shakespeare plays in the Theatre of Vinohrady is put mind to cycle of Shakespeare´s plays in the Theatre of Vinohrady at intervals 1921-1927. Producer J. Kvapil and his scenographer J. Wenig introduced 11 Shakespeare´s plays. The thesis is target the question under debate from direction and especially scenography. Most of these inscenations …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 1. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ku7j6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 1. 2009
- Vedoucí: Mgr. Andrea Jochmanová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny divadla
Práce na příbuzné téma
-
Recepce Shakespearovského cyklu v Národním divadle v Praze v roce 1916
Michelle TESAŘOVÁ -
KAREL HUGO HILAR (1885-1935). Mezi divadlem, politikou a intrikou
Magdalena ZELENKOVÁ -
1. Teoretická část: Mladý režisér na prahu 21. století: Filmový materiál nebo digitální technologie? 2. Praktická část: a) Hraný film, 15 minut, digital - režie b) Hraný videoklip, 3:10 minut, 8mm - režie c) Hraný videoklip, 3:40 minut, digital - režie
Jiří VÁGNER -
Režie inscenace Horečka
Anna Magdalena Pavlicová -
Světlo jako významná složka činoherní režie
Michal Moravec -
Po stopách Režie Celostátního setkání mládeže 2022
Michaela Trhoňová -
Režie inscenace Julietta aneb Snář (podle G. Neveuxe a B. Martinů)
Anna Magdalena Pavlicová -
Režie inscenace Equus Petera Schaffera
Michal Moravec