Uplatňování principu multikulturality v tuzemském podnikatelském prostředí – Valeriia Umniashkina
Valeriia Umniashkina
Bachelor's thesis
Uplatňování principu multikulturality v tuzemském podnikatelském prostředí
Multiculturalism and corporate culture in the business environment
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou multikulturality. Konkrétně zkoumá prvky národních mentalit ve firmách. Práce si klade za cíl identifikovat tyto prvky v podnikové kultuře, zjistit, které z nich přináší nejvíce konfliktních situací, a doporučit vhodné postupy k zjištění problémů a k jejich odstranění. V teoretické části bakalářské práce jsou zachycena a rozvedena témata multikulturality …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the issue of multiculturalism. Specifically, it examines elements of national mentalities in companies. The work aims to identify these elements in corporate culture, to determine which of them brings the most conflict situations, and to recommend appropriate procedures to identify problems and eliminate them. The theoretical part of the bachelor's thesis captures and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Milan Lindner, Ph.D.
- Reader: Lukáš Valeš, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
UMNIASHKINA, Valeriia. \textit{Uplatňování principu multikulturality v~tuzemském podnikatelském prostředí}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola NEWTON, a.s., NEWTON College a.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/xcjbd2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Global business and management
Theses on a related topic
-
Management of international trade of a company
Petr Ouvín -
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
Národní mentalita jako faktor ovlivňující firemní vztahy
Inna Pavlová -
Národní mentalita jako faktor ovlivňující obchodní jednání a podnikání českých obchodníků a manažerů
Karolína Vacková -
Národní mentalita jako faktor ovlivňující mezinárodní obchodní jednání
Jana Puchernová -
Národná mentalita ako faktor ovplyvňujúci postavenie žien v podnikaní
Denisa Gondová -
Ruská řečová etiketa jako projev národní kultury
Miroslava MUZIKOVÁ -
Corporate culture of multinational companies
Marek Šulc