Mgr. Lucie Šimková

Master's thesis

Přístup pracovníků linek důvěry k opakovaně volajícím klientům

An aproach of crisis line's workers to repeat callers
Abstract:
Diplomová práce představuje fenomén opakovaně volajících klientů v kontextu linek důvěry v ČR. Zaměřuje se na činnost pracovníka linky důvěry, na principy práce, na klienty a témata, se kterými se pracovník setkává i na požadavky, které jsou na něj kladen. Práce se zabývá i tématem přístupu ke klientům a to z toho pohledu, jak ho formuje kultura organizace včetně dilemat, jež jsou s tématem spojena …more
Abstract:
This paper introduces the phenomenon of repeat callers in the context of the crisis lines in the Czech Republic. It is focused on the activity of a crisis line worker, on the principles of work and issues, that worker can face and also on requirements that are placed on worker. This paper deals with approach to clients, with special regard to how it is shaped by the organization culture, including …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Daniela Vodáčková, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
  • Reader: Mgr. Jiří Vander, DiS.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií