Bc. Daniel Matoušek
Master's thesis
Digitální distribuce hudby
Digital Distribution of Music
Abstract:
Předmětem diplomové práce je nová forma hudební distribuce, která se objevila v devadesátých letech spolu s rozvojem komunikačních technologií založených na digitálním kódování dat. Digitálně distribuovaná hudba a její trh je zde chápána jako spojení dvou původně odlišných světů s odlišnými obchodními principy, informačních technologií a hudebního průmyslu. Právě to přináší do zaběhlého světa obchodu …moreAbstract:
The master thesis focuses on a new form of music distribution that has emerged in nineties alongside the development of digital communication technologies. Digitally distributed music with its market is here understood as a merger of two initially different worlds, the one of information technologies and the one of music industry. The new connection brings about also new challenges to cut-and-dried …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fsrdu/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
- Reader: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Motivation and organizational commitment levels of Information Technology workforce
Evgenia Andreyuk -
Comparison of Agricultural Marketing Information Services efficiency in Philippines, Vietnam and Cambodia
Jakub Melezínek -
Vlivy globalizace na hudební průmysl v oblasti populární hudby. Digitální distibuce a nezávislé hudební labely.
Šimon Martínek -
Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Aktuální podoby marketingu hudby v digitální době.
Eliška Drkalová -
Impact of the digital content marketing in music industry on customer satisfaction
Platon Gushchin -
Strategické řízení v distribuční společnosti ČEZ Distribuce, a.s.
Daniel Plšek -
Spatiotemporal distribution and shoaling behaviour of fish (Časoprostorová distribuce a hejnové chování ryb)
Zuzana SAJDLOVÁ -
(Ne)možnost prezentace a distribuce umění konceptuálních tendencí v Československu 70. let
Denisa Kujelová