Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung – Bc. Dominika Popalová
Bc. Dominika Popalová
Master's thesis
Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung
The relation between the form and function of the language in advertising
Abstract:
The thesis deals with the form and function of the language in its theoretical part. The terms "text," "context" and "advertising" are described and determined. In the practical part, the thesis focuses on relationship between the form of language and its function in a field of printed advertising. The aim of the thesis is to describe how the formal aspects of advertising and its functions reciprocally …moreAbstract:
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá formou a funkcí jazyka. Jsou představeny a definovány pojmy "text", "kontext" a "reklama". Praktická část práce se zaměří na vztah mezi formou jazyka a jeho funkcí v oblasti tištěné reklamy. Cílem práce je popsat, jakým způsobem se navzájem ovlivňují formální stránka reklamy a její funkce, přičemž hlavní pozornost je věnována kontextu v rámci konkrétního …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2023
Identifier:
https://is.slu.cz/th/xdkhs/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POPALOVÁ, Dominika. \textit{Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2023. Available from: https://theses.cz/id/xf0a6j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaMaster programme / field:
German / German
Theses on a related topic
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Kreativita v reklamě - Analýza reklamní kampaně se zaměřením na text
Kateřina Cagalová -
Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts
Petra FLUKSOVÁ -
Terminologická báze a tematické pracovní listy pro inovaci výuky překladu a tlumočení (reklama) Baza terminów i tematyczne karty pracy dla inowacji nauki przekładu i tłumaczeń (reklama)
Jana ŠPREŇAROVÁ -
Smlouva o výkonu funkce v kontextu tzv. velké novely ZOK
Roman Černý -
Samozásobitelská funkce domácích zahrad
Marie Albrechtová -
Výchovná funkce probačních programů v kontextu prevence recidivy kriminálního jednání mladistvých
Petra Kubátová -
Ke kultuře mluvené formy němčiny jako cizího jazyka ve školských podmínkách Zur Kultur gesprochener Form des Deutschen als Fremdsprache unter schulischen Bedingungen
Marie MOOZOVÁ