Mgr. Markéta Caletková

Master's thesis

Hodnocení učitele jako determinant utváření sebepojetí žáka

Teacher's evaluation as a determinant in forming child's self-conception
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení učitelů na prvním stupni základních škol a utváření sebepojetí žáků. V první části je přiblíženo školní hodnocení, jeho způsoby, typy, formy, hodnotící jazyky a funkce. Jsou zmíněny jednotlivé fáze hodnocení v procesu učení a kritéria, která se musí stanovit po vytvoření cíle a která vycházejí ze školního vzdělávacího plánu. Další kapitola je zaměřena …more
Abstract:
This diploma thesis deals with teachers' evaluation at the first grade of primary schools and its impact in forming of a pupil’s self-evaluation. The first part focuses on school evaluations, its methods, types, forms, evaluation languages and functions. There are described phases of evaluation in the process of teaching and criteria, which must be determined in order to create the goals of teaching …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training

Theses on a related topic