Fabula a napětí v narativním hraném filmu – Lun Sevnik
Lun Sevnik
Bachelor's thesis
Fabula a napětí v narativním hraném filmu
Fabula and tension in fiction film
Anotácia:
V této bakalářské práci se zabývám tvorbou fabule a budováním filmového napětí prostřednictvím vyprávění v narativním hraném filmu. Naraci zkoumám na základě teorie Davida Bordwella představené v knize Vyprávění v hraném filmu (slov. Pripoved v igranem filmu, 2012) a Lindy Arnsonové, Scénář pro 21. století. Teoretická východiska budu aplikovat na filmu Prolomit vlny (1996) režiséra Larse von Triera …viacAbstract:
In bachelor’s thesis I analyse how the fabula and tension are built through narrative in fiction film. I approach the study of film narrative through theories found in David Bordwell’s Narration in the Fiction Film and Linda Aronson’s 21st-Century Screenplay. I apply these theoretical tools to the film Breaking the Waves (1996) by Lars von Trier. Where the principles of building tension demand a more …viacKľúčové slová
narace ve filmuKľúčové slová
fabuleKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
filmová dramaturgieKľúčové slová
vyprávění
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14694
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 9. 2020
- Vedúci: Jasmina BLAŽEVIČ
- Oponent: Radim VALAK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 26. 3. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Obrazová dramaturgie filmů Stalker a Werckmeisterovy harmonie
Radek Lugsch -
Narace ve filmech Benedeka Fliegaufa
Hynek Trojánek -
Metody introspektivního, nespolehlivého vyprávění ve filmu a literatuře na příkladu Klubu rváčů Chucka Palahniuka
Jakub Haubert