Kateřina GÖTHOVÁ

Master's thesis

Klamavá reklama

Deceptive advertising
Abstract:
Diplomová práce je na téma klamavá reklama. První kapitola se zabývá hospodářskou soutěží, druhá nekalou soutěží, její právní úpravou a právními prostředky ochrany proti nekalé soutěži. Třetí kapitola je zaměřena na reklamu jako takovou, její definici a právní úpravu v českém a evropském právu. Čtvrtá kapitola se věnuje hlavnímu tématu této práce - klamavé reklamě, zejména její definici, české i evropské …more
Abstract:
The topic of my thesis is deceptive advertising in the Czech republic. The first chapter is about economical competition and the second chapter is about unfair competition. The third chapter is about advertising and the main part of my thesis about deceptive advertising is in the fourth chapter and it is mainly about legal definition but also about current czech and european legislation. Last part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: JUDr. Pavla Tloušťová, Ph.D., MBA

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GÖTHOVÁ, Kateřina. Klamavá reklama. Plzeň, 2022. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta právnická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta právnická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Law

Master programme / field:
Law and Legal Science / Law