Vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu – Barbora Marešková
Barbora Marešková
Master's thesis
Vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu
The impact of social media and review sites on consumer behaviour in tourism
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zjistit vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu. V návaznosti na primární cíl byly zvoleny dva dílčí cíle týkající se rozdílů spotřebního chování u jednotlivých segmentů cestovního ruchu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s veškerými faktory, které mají vliv na spotřební chování a nejčastěji aplikovatelnými kritérii …moreAbstract:
The aim of this thesis was to determine the influence of social media and review sites on consumer behaviour in tourism. In connection with the primary objective, two sub-objectives were set concerning the differences in consumption behaviour for each segment in tourism. The theoretical part of the thesis introduces all factors which have impact on consumer behaviour and the most commonly applicable …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78152
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2019
- Supervisor: Martin Vaško
- Reader: Zuzana Kvítková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAREŠKOVÁ, Barbora. \textit{Vliv sociálních sítí a~recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/xi9daq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78152
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Analysis of Consumer Behaviour in Touristic Field - on Example of Outgoing Tourism to Dubai
Julie Kalinová -
Online recenze a jejich účinky na spotřebitelské chování
Ivana Dubišarová -
Social CRM a nástroje Social CRM
JieOu Huang -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva