Barbora Marešková

Master's thesis

Vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu

The impact of social media and review sites on consumer behaviour in tourism
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zjistit vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu. V návaznosti na primární cíl byly zvoleny dva dílčí cíle týkající se rozdílů spotřebního chování u jednotlivých segmentů cestovního ruchu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s veškerými faktory, které mají vliv na spotřební chování a nejčastěji aplikovatelnými kritérii …more
Abstract:
The aim of this thesis was to determine the influence of social media and review sites on consumer behaviour in tourism. In connection with the primary objective, two sub-objectives were set concerning the differences in consumption behaviour for each segment in tourism. The theoretical part of the thesis introduces all factors which have impact on consumer behaviour and the most commonly applicable …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2019
  • Supervisor: Martin Vaško
  • Reader: Zuzana Kvítková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78152

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch