Kiezdeutsch - Die Entstehung und die Annahme neuer Phänomene der Jugendsprache – Bc. Michaela Kalousková
Bc. Michaela Kalousková
Bachelor's thesis
Kiezdeutsch - Die Entstehung und die Annahme neuer Phänomene der Jugendsprache
Kiezdeutsch - Origin and acceptance of the new phenomenon in the German youth's language.
Abstract:
The aim of this work is to describe not only the origin, but also the development of a very widespread phenomenon in the spoken German language – Kiezdeutsch. Much of the work is focused on a detailed description of linguistic specifics of this phenomenon, and its origin in foreign mother tongues of its users. Great attention is paid to the acceptance of this phenomenon by the general public, criticism …moreAbstract:
Cílem práce je popsání nejen vzniku, ale i vývoje v současnosti velmi rozšířeného fenoménu v mluveném německém jazyce mladých – Kiezdeutsch. Velká část práce je zaměřena na detailní popis jazykových specifik tohoto jevu, přičemž je konkrétně popsán i jejich původ v cizích mateřských jazycích jeho uživatelů. Velká pozornost je věnována přijetí tohoto fenoménu širokou veřejností a kritice a stereotypům …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 8. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/me5h2/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2019
- Supervisor: BA Johannes Benjamin Köck, MA
- Reader: MA Erkan Osmanović
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALOUSKOVÁ, Michaela. \textit{Kiezdeutsch - Die Entstehung und die Annahme neuer Phänomene der Jugendsprache}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/xk8piq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Vliv online marketingové komunikace a sociálních sítí (Instagram a TikTok) na mládež a dospívající
Michaela Žerníčková -
Možnosti sociálně pedagogického poradenství a prevence v oblasti rizikových forem komunikace a seznamování v online prostředí
Jana Titzová -
Online marketingová komunikace společnosti FATIMA Dance a Fitness
Spěvák Spěvák -
Marketingová komunikace a online generace
Soňa Babánková -
Vnímání kvality a intimity přátelství při komunikaci pouze online
Karolína Kleinová -
Možnosti online komunikace mezi MŠ a rodinou a jejich hodnocení z pohledu uživatelů
Kristýna NOVÁ -
Zhodnocení a optimalizace vybraných nástrojů online komunikace u zvolené společnosti
Vladimír Michael Šída -
Online marketingová komunikace poskytovatelů masážních, rekondičních a regeneračních služeb v České republice
Kristýna Troupová