Market Entry Strategy of EF Education First – Lucie Zadražilová
Lucie Zadražilová
Diplomová práce
Market Entry Strategy of EF Education First
Strategie vstupu na zahraniční trh - EF Education First
Anotace:
Hlavním cílem diplomové práce je vykonat důležité výzkumy a analýzy k tomu, aby bylo možné rozhodnout, zda vstoupit nebo nevstoupit na zahraniční trh. Při kladné odpovědi je nutné doporučit vhodnou strategii. Výzkum a analýzy jsou prováděny na konkrétním příkladě EF Education First, což je společnost operující na globálním trhu v oblasti vzdělávání s hlavním zaměřením na výuku jazyků v zahraničí. Vybraný …víceAbstract:
The principal goal of its thesis is to conduct a research and do the analyses necessary for the decision whether to enter a foreign market and in case of positive answer the entry strategy is to be suggested. The research and analyses are done on the case of EF Education First, a global company doing its business activities in the educational sector with the main specialization in language learning …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 3. 2012
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33330
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2012
- Vedoucí: Petr Král
- Oponent: Michaela Peterková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33330
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Management
Práce na příbuzné téma
-
Digital B2B Platform Models in the German Recycling Industry Enabling a shared understanding and a strategic perspective of characteristics and success factors by a mixed-methods approach of the secondary metals industry in Germany
Matthias Spanic -
Foreign Market Entry Strategies and Challenges that Enterprises May Face: Turkish Leather Manufacturer`s Entry Into the Czech Market
Mediha Dilara Aktaş -
Market Entry Strategy for Huawei into the Central European Market
Mengze Shao -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Expansion to foreign market
Viktoriia Naumenko -
Foreign Market Entry Strategy: The Case Study of Kazakhstan and Russia
Elena Maksimenko -
Foreign Market Selection and Market Entry Strategy for a Small Czech Company
Sylva Uličná -
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová