Mgr. Lucie Nečasová

Advanced ('rigorózní') thesis

Resilience žáků středních škol, analýza vyrovnávacích opatření a preferované strategie zvládání nepříznivých situací

Resilience of high school students, analysis of compensatory measures and the preferred strategies of coping the adverse situations
Abstract:
Problematice resilience žáků se věnuje stále více odborných studií. Nedávné výzkumy dále naznačily, že resilience může být ovlivněna strategií zvládání problémových situací, kterým je žák vystaven. Doposud však nebyla realizována studie, která by tuto hypotézu přímo potvrdila. Cílem této rigorózní práce je tedy posoudit závislost volby zvládací strategie řešení problémů a míry resilience jedince. V …more
Abstract:
More and more research studies are dealing with the problematic of resilience of pupils. Recent research has further suggested that resilience may be influenced by the strategy of coping with the problem situations to which the student is exposed. However, study that would directly confirm this hypothesis has not yet been published. The aim of this rigorous thesis is to assess the dependence of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2020

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Nečasová, Lucie. Resilience žáků středních škol, analýza vyrovnávacích opatření a preferované strategie zvládání nepříznivých situací. Zlín, 2020. rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Advanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Specialization in Pedagogy / Sociální pedagogika