Školní zájezdy do anglicky mluvících zemí - jihovýchodní Anglie – Mgr. Milena Opletalová
Mgr. Milena Opletalová
Diplomová práce
Školní zájezdy do anglicky mluvících zemí - jihovýchodní Anglie
School trips to English speaking countries - South-East coast of England
Anotace:
Cílem této diplomové práce je objasnit úlohu, kterou studium angličtiny v zahraničí a konkrétně školní jazykové zájezdy do zahraničí hrají ve výuce a vzdělávání jazyků v České Republice. Teoretická část se zaměřuje na angličtinu jako cizí jazyk, studium v zahraničí a na zahraniční školní zájezdy. Praktická část se pak zabývá výzkumem, který se týká důležitosti a výhodnosti takových školních výletů …víceAbstract:
The aim of my thesis is to demonstrate the role that English learning in the foreign countries and concretely school language trips abroad play in the language education in the Czech Republic. The theoretical part focuses on English as a Foreign language, study abroad and school trips abroad. The practical part then deals with the research concerning the importance and advantageousness of the school …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 8. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/emd6g/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2007
- Vedoucí: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Veronika Tobolová -
Didactic Games as Motivation to Learn English Language
Kamila CERMANOVÁ -
The ways how teenagers learn English language outside of the classroom
Nikol SKŘEPSKÁ -
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
The Concept of Englishness and the Interwar English Culture in A.G. Macdonell´s England, their England
Franziska Slivková -
"It was astonishing to find that England is really so English" Čapek's Letters from England in English Translation
Eva NEDVĚDOVÁ