Bc. Marcela Jeřábková

Master's thesis

Segmentace klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání informační podpory

Client segmentation in terms of perception of the information support in pharmacies
Abstract:
Diplomová práce se zabývá segmentací zákazníků kamenných lékáren. Jsou zde shrnuty teoretické poznatky o segmentaci zákazníků na B2C trhu a o metodách faktorové a shlukové analýzy, které jsou k segmentaci nejčastěji využívány. V praktické části je provedena segmentace zákazníků kamenných lékáren z hlediska vnímání vlivu jednotlivých forem poradenství na opakovaný nákup. Práce vychází z primárních dat …more
Abstract:
Thesis deals with the customer segmentation in pharmacies. Theoretical base for the customer segmentation on the B2C market and methods of factor and cluster analysis, which are most frequently used by segmentation, are summarized. Praktical part contains implementation of customer segmentation in pharmacies in terms of the perception of the impact of various forms of consultancy for repeated purchase …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Vladimíra Vlčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Jeřábková, Marcela. Segmentace klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání informační podpory. Pardubice, 2014. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta chemicko-technologická

University of Pardubice

Faculty of Chemical Technology

Master programme / field:
Chemical and Process Engineering / Economy and Management of Chemical and Food Industry