Bc. Jiří Janků

Master's thesis

Řízení IT služeb: PinkVerify certifikace tiketovacího nástroje

PinkVerify certification: Towards ITIL compatible ticketing tool
Abstract:
Diplomová práce staví na teoretických poznatcích service science a přestavuje problematiku řízení IT služeb (IT Service Management), nejznámější procesní rámce v této oblasti s důrazem na nejlepší praktiky popsané v publikacích Information Technology Infrastructure Library (ITIL®). Praktická část práce se zabývá projektem, jehož cílem je připravit existující tiketovací nástroj a nástroj pro řízení …more
Abstract:
This thesis builds upon theoretical foundations of service science and aims to introduce the IT Service Management domain, relevant process frameworks and particularly aspects of Information Technology Infrastructure Library (ITIL®). The practical part of the thesis describes project the purpose of which is to achieve PinkVerify certification for existing set of tools to prove their compatibility to …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2013
  • Supervisor: RNDr. Michal Batko, Ph.D.
  • Reader: Ing. Leonard Walletzký, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky