Řízení IT služeb: PinkVerify certifikace tiketovacího nástroje – Bc. Jiří Janků
Bc. Jiří Janků
Master's thesis
Řízení IT služeb: PinkVerify certifikace tiketovacího nástroje
PinkVerify certification: Towards ITIL compatible ticketing tool
Abstract:
Diplomová práce staví na teoretických poznatcích service science a přestavuje problematiku řízení IT služeb (IT Service Management), nejznámější procesní rámce v této oblasti s důrazem na nejlepší praktiky popsané v publikacích Information Technology Infrastructure Library (ITIL®). Praktická část práce se zabývá projektem, jehož cílem je připravit existující tiketovací nástroj a nástroj pro řízení …moreAbstract:
This thesis builds upon theoretical foundations of service science and aims to introduce the IT Service Management domain, relevant process frameworks and particularly aspects of Information Technology Infrastructure Library (ITIL®). The practical part of the thesis describes project the purpose of which is to achieve PinkVerify certification for existing set of tools to prove their compatibility to …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/synqa/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2013
- Supervisor: RNDr. Michal Batko, Ph.D.
- Reader: Ing. Leonard Walletzký, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Service Science, Management and Engineering
Theses on a related topic
-
IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL
Mykhailo Mykytynets -
Implementation and Delivery of Integrated IT Service Management solution using ServiceNow platform
Aleksandr Kadesnikov -
Řízení IT služeb – IT Service Management ve společnosti XY podle knihovny ITIL
Richard Dzurko -
The Possibilities of COBIT and ITIL Frameworks Combination in IT Service Management
Egor Shinkariuk -
Optimizing Organizational IT Service Management through the Implementation of ITIL Framework
Sadman Amir -
IT asset management: Zlepšení procesů a reportingu interní IT služby
Jakub Soós -
Transformace procesů IT Service Managementu podle ITIL
Jan Vymětal -
Využití nástrojů ADOit a ADONIS při optimalizaci infrastruktury IT a správy IT služeb
Roman Šabart