Bc. Petra Poláčková

Master's thesis

Využití komunikační metody VOKS ve výuce dětí s kombinovaným postižením

Using of the communication method ,,VOKS" in education of children with combined handicap
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na výuku dětí s kombinovaným postižením, jaké jsou jejich specifika řečového vývoje, narušené komunikační dovednosti. V praktické části je představena metodika VOKS, její možnosti využití, pomůcky a možné alternativy. Dále je zde poukázáno na možnost využití metody VOKS ve výuce dětí s kombinovaným postižením, hlavně v rozumovém, smyslovém výchovy a oblasti socializace.
Abstract:
In the thesis I attend to specification of education of children with combined handicap, what are their specifity of speech facilities, disturbed communication skills. In the practical part I present the methodology „VOKS“ , its usage, utilities and possible alternatives of using. Then I advert to possibility of use the method „VOKS“ in education of children with combined handicap, primarily in rational …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2007
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta