BcA. Dita Valerianová
Master's thesis
Start A New Life?
Start A New Life?
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám tématem počítačových a mobilních her, jejichž vizuální a textové prvky jsou jádrem inspirace pro prezentovaná videa a obrazy. Je zde operováno s více platformami a médii, které se navzájem střetávají, a vytváří tak další významy a roviny. Identita člověka, či hráče, jež si prochází různými změnami, myšlenkovými procesy, ať už povrchovými anebo skrytými. Tyto aspekty …moreAbstract:
In my diploma thesis I deal with the theme of computer and mobile games, whose visual and textual elements are the core of inspiration for the presented videos and pictures. In this diploma thesis there are multiple platforms and media that interact with each other and create other meanings. The identity of a person, or a player undergoing various changes, thinking process, whether superficial or hidden …moreKeywords
aplikace mobilní hra hra historie kresba konzole malba nová média Nintendo nová materialita počítačová hra SEGA videoherní průmysl výtvarná výchova videohry application mobile game game history drawing console painting new media new materiality computer game video game industry art education video games
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gtej1/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
- Reader: Mgr. Šimon Kříž
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Galerijní pedagogika a zprostředkování umění
Theses on a related topic
-
Engagement Marketing in the Video Game Industry
Daniel Žáček -
The fast growth and increasing influence of video game industry in the pop culture and the business world
Jacky Auffrays -
Management and Labour Organisation in the Video Game Industry - 'the Crunch'
Merey Tilepbergen -
Assessment of the Financial Position and Performance of a Choosen Company Operating in the Video Game Industry
Nuradil Zhaxylyk -
Relationship Marketing in a Video Game Industry
Martin Šugra -
Tradiční a nová materialita ve výtvarně studijních činnostech ve výtvarné výchově
Petra Vichrová -
Princip hry v umění a ve výtvarné pedagogice (hra jako metoda a forma výuky)
Jana Ovčáčková -
Analýza možností monetizace počítačových a video her
Jan Straka