Bc. Daniel Kučera
Master's thesis
Eye tracking v marketingu
Eye tracking in marketing
Abstract:
Účelem této diplomové práce je poskytnout přehled o možnostech aplikace eye trackingu jako vědecké metody pro realizaci marketingového výzkumu. V práci jsou nejprve popsány nezbytná teoretická východiska pro získání vhledu do dané problematiky. Pozornost je věnována popisu fyziologie zrakového ústrojí a samotné metodě eye tracking z hlediska jejího fungování a historického vývoje. Hlavní část práce …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to provide an overview of possibilities for the use of eye tracking as a scientific method for the implementation of marketing research. First of all, the necessary theoretical background is explained for gaining insight into the issue. It focuses on the description of the physiology of the visual system and the eye tracking method itself in terms of its functioning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 11. 2020
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM6595
Thesis defence
- Date of defence: 8. 1. 2021
- Supervisor: prof. PhDr. Marek Franěk, CSc., Ph.D.
- Reader: Ing. Václav Zubr, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 18. 1. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementMaster programme / field:
Systémové inženýrství a informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Neuromarketing: Conceptualization of neuromarketing usage in marketing process
Kamila Janečková -
Neuromarketing a analýza nákupního rozhodování dle specifické typologie zákazníků
Nikola Jarolímová -
Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálů
Dagmar Sedláčková -
Neuromarketing v České republice
Kateřina Lazarčíková -
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Experiment v marketingovém výzkumu
Lucie Škrabalová -
Experiment v marketingovém výzkumu
Jakub Douda -
Optimalizace marketingových kampaní na základě výsledků neuromarketingového výzkumu
Barbora Holíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights