Využití tvůrčího psaní jako nástroje při výuce anglického jazyka – Mgr. Michaela Pelcová
Mgr. Michaela Pelcová
Master's thesis
Využití tvůrčího psaní jako nástroje při výuce anglického jazyka
Using Creative Writing as a Tool for Teaching English as a Foreign Language
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat možnost využití tvůrčího psaní a popsat jeho potenciál při výuce anglického jazyka a v této souvislosti také zmapovat pohled učitelů anglického jazyka na využití tvůrčího psaní při výuce jazyka. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá z kapitol popisujících psaní jako dovednost, tvůrčí psaní a jeho význam z hlediska motivace …moreAbstract:
The aim of this thesis is to describe the issue of creative writing and explain its possible contribution as a tool for teaching and learning English and to find out through a questionnaire survey among teachers of English, what their attitude is towards using creative writing exercises in their lessons, whether they see creative writing as a tool with positive effect on developing their students’ …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yfcxh/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jaroslav Suchý
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Teaching writing skills: Process writing
František LEJSEK -
Teaching Skills and Subskills through Creative Poetry Writing
Marie Šimáková -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín