Martin Gášek
Bachelor's thesis
Influencer marketing v herním průmyslu
Influencer marketing in gaming industry
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na roli influencerů v tvorbě obsahu a jejich vliv na popularitu her v online komunitách. Práce zkoumá, jak influenceři ovlivňují vnímání her ve svých komunitách a analyzuje, jakým způsobem jejich obsah formuje názory a preference hráčů. Cílem je pochopit, jakým způsobem influencer marketing ovlivňuje chování herní komunity a prodeje her. Práce obsahuje teoretická východiska, …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the role of influencers in content creation and their influence on the popularity of games in online communities. The thesis examines how influencers affect the perception of games in their communities and analyses how their content shapes players' opinions and preferences. The aim is to understand how influencer marketing affects the behaviour of the gaming community …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jitka Ludvíková
- Reader: Adam Polášek, Ing.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing ako dominantný nástroj online marketingovej komunikácie a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Ester Turi Nagyová -
Influencer marketing
Jana Skřivánková -
Influencer marketing
Eva Horníková -
Role genderu v chování a vnímání hráčů videoher
Tomáš Nyč -
Mechanické chování semen olejnin pod tlakovým zatížením
Monika Divišová -
Využití počítačových her jako didaktického nástroje na základní škole
Karel Picka