Etické aspekty v audiovizuální reklamě – Bc. Jacob Carl Růžička
Bc. Jacob Carl Růžička
Bachelor's thesis
Etické aspekty v audiovizuální reklamě
Ethical aspects in audiovisual advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etickými aspekty v audiovizuální reklamě. V teoretické části jsem se zaměřil především na historii etiky a základních etických pojmů. V druhé části bakalářské práce jsem se soustředil na vysvětlení regulace a samoregulace reklam v ČR a především na etický Kodex, který je důležitý pro pochopení problematiky etických principů v audiovizuální reklamě. Následně jsem vybral …moreAbstract:
The topic of this bachelor’s thesis is the ethical aspects in audiovisual advertising. In the theoretical part, I focused primarily on the history of ethics and the basic ethical concepts. In the second part of the thesis, I focused on the regulation and self-regulation of advertising in the Czech Republic and especially on the Code of Ethics, which is the most important document for all of the further …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vw63h/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: Ing. Pavel Rosenlacher
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Veronika Pavlová -
Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích
Kristýna Bendová -
Právo proti nekalé soutěži a samoregulace reklamy
Marek Harok -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Natalie Trčková -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Zuzana Jurčíková -
Hlavní principy etických kodexů reklamy u nás a ve světě
Věra Ulíková -
Etické limity reklamy
Veronika Šilhanová -
Regulace reklamy
Kamila Lidická