Buddhismus a komunikace (se zaměřením na Théravádový buddhismus) – Bc. Jana PITTNEROVÁ
Bc. Jana PITTNEROVÁ
Diplomová práce
Buddhismus a komunikace (se zaměřením na Théravádový buddhismus)
Buddhism and Communication (with the intention of Theravada Buddhism)
Anotace:
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá obecně komunikací a buddhismem, mluvou a jejími následky dle buddhistické filosofie a analýzou řeči tak, jak se s ní můžeme setkat v Tipitace. Praktická část je věnována muži z Čech, který odjel na Srí Lanku, kde se stal buddhistickým mnichem. Prostřednictvím dopisů od tohoto mnicha dochází k analýze změn v komunikaci …víceAbstract:
The essay is devided into the theoretical and practical part.The theoretical part is focused on general communication and Buddhism, its speech and consequeces according to Buddhist philosophy and analysis of the speech just as we can find it in Tipitaka. The practical part is about a man from Bohemia who went to Sri Lanka where he became a talapoin. Throu the letters from this man it leads to the changes …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2010
Zveřejnit od: 21. 4. 2010
Identifikátor:
33574
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Jitka Bílková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
PITTNEROVÁ, Jana. Buddhismus a komunikace (se zaměřením na Théravádový buddhismus). Plzeň, 2010. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 21. 04. 2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 21. 4. 2010 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Teorie a filosofie komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Představy žáků ZŠ a studentů SŠ a VŠ o správném a nesprávném zkoušení a hodnocení (známkování)
Petr Kluska -
Nevidomá zkušenost: disabilita jako asambláž a vztah mezi diskurzem, tělem a zkušeností
Hana Porkertová -
Vliv pandemie koronaviru na výuku výchovy ke zdraví a s ní spojené hygienické a stravovací návyky žáků 1. stupně základní školy
Silvie Úlehlová -
Paměť a svědecká výpověď
Tereza Hrubá -
Život se sluchovým postižením z hlediska komunikace mluvenou řečí
Lucie Čechová -
Problematika rozvoje řeči předškolního dítěte z hlediska spolupráce preprimárního a speciálního pedagoga
Aneta URBIŠOVÁ -
Vývojová dysfázie z hlediska jazykových rovin
Veronika Hoffmannová -
Školní zralost z hlediska úrovně řeči.
Barbora NÝVLTOVÁ