Inkluzivní vzdělávání v České republice a ve Švédsku – Mgr. Sabina Herdová
Mgr. Sabina Herdová
Diplomová práce
Inkluzivní vzdělávání v České republice a ve Švédsku
Inclusive education in Czech Republic and Sweden
Anotace:
Diplomová práce se zabývá srovnáním práce učitelů se žáky se SVP na vybraných švédských a českých základních školách. První kapitola se zabývá historickým vývojem inkluzivního vzdělávání ve Švédsku a České republice do roku 2008. Druhá kapitola popisuje rozvoj inkluzivního vzdělávání od roku 2009 po současnost. Zabývá se důležitými legislativními dokumenty a strategiemi obou zemí do budoucna. Třetí …víceAbstract:
The master thesis deals with the comparison of teachers' work with pupils with SEN in selected Swedish and Czech primary schools. The first chapter deals with the historical development of inclusive education in Sweden and the Czech Republic until 2008. The second chapter describes the development of inclusive education from 2009 to the present. It deals with important legislative documents and future …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wa9af/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2023
- Vedoucí: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ