Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy – Mgr. Roman Kálecký
Mgr. Roman Kálecký
Diplomová práce
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Anotace:
Quizlet je online nástroj/mobilní aplikace fungující na principu dvoustranných kartiček a interaktivních her, které z nahraného obsahu automaticky generuje. Quizlet byl porovnán se sešitem, jakožto další metodou k ukládání a procvičování slovní zásoby, která byla prezentována stejným způsobem v obou skupinách. Rozdíly v pokroku a paměti byly sledovány na třech posloupných testech. Dále byla sledována …víceAbstract:
Quizlet is an online tool/smartphone app which operates on bilateral flashcards and interactive games that it creates automatically from the content. It was compared to a vocabulary notebook, both as methods of storing and revising vocabulary. The vocabulary was presented the same way in both groups and students progress and retention was measured in three successive tests. Moreover, students autonomy …víceKeywords
Quizlet vocabulary CAVL CALL computer-assisted vocabulary learning English language teaching learning strategy mobile device autonomy retention word card vocabulary notebook bilingual list flashcard spaced repetition slovní zásoba počítačem asistované učení slovní zásoby dvojjazyčný seznam slovíček učební strategie sešit se slovíčky učitelství anglického jazyka mobilní zařízení autonomie paměť kartičky se slovíčky opakování
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qzvxl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2016
- Vedoucí: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: PhDr. Simona Kalová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KÁLECKÝ, Roman. \textit{Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/y0m2m0/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Computer-assisted language learning using spaced repetition
Daniel Keder -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Anna Šťastná -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova -
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Ondřej Kaňa -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Pavel Nikl -
Vocabulary Learning Strategies in Independent Learning Environments
Tereza Tkáčová