Rozvoj komunikační kompetence u žákyně s mentálním postižením a orofaciálním rozštěpem – Bc. Alena Tichá
Bc. Alena Tichá
Diplomová práce
Rozvoj komunikační kompetence u žákyně s mentálním postižením a orofaciálním rozštěpem
Development of communicative competence of schoolgirl with mental disability and orofacial cleft
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje komunikační kompetence u žákyně se středně těžkým mentálním postižením a orofaciálním rozštěpem. Cílem je analyzovat komplexnost péče v oblasti rozvoje komunikační kompetence, která je zajišťována v rámci školy, mimoškolních aktivit a v domácím prostředíAbstract:
Diploma work deals with the development of communicative competence of schoolgirl with moderate disability and orofacial cleft. Target is to analyze the complexity of care development communicative competence, which is provided within the school, after school activities and home environment.Klíčová slova
Mentální postižení VOKS komunikační schopnost vzdělávání komunikační kompetence speciálně pedagogická opora orofaciální rozštěp alternativní komunikace augmentativní komunikace logopedická intervence mental disability communication skills education communicative competence special education support orofacial cleft alternative communication augmentative communication speech therapy
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qhd81/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 5. 2011
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Schopnost opatřit si sociální oporu, jako výrazný protektivní faktor u dětí z ohroženého prostředí
Hedvika RAMBOUSKOVÁ -
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Comparative Research on Special Education Degree Plans Between Czech Republic and Mainland China
Shangwei LI -
Možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s podezřením na poruchu autistického spektra v raném věku
Bohumila LINZEROVÁ -
Podpora procesu komunikace u dospělých s mentálním postižením: současný stav problematiky
Šárka MACHŮ -
Dítě s podporou alternativní komunikace a jeho nástup do mateřské školy
Sandra PALEČKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením
Zuzana Vranková -
Rozvoj komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením za využití metod alternativní a augmentativní komunikace
Kristýna MIKEŠTÍKOVÁ