Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování – Bc. Nela KLÍMOVÁ
Bc. Nela KLÍMOVÁ
Master's thesis
Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování
Impact of influencers on consumer behavior and purchasing behaviour
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce bylo posouzení míry vlivu influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování v závislosti na typu nákupu a charakteristikách spotřebitele. Praktická část byla rozdělena na testování hlavní hypotézy pomocí vícekriteriálního výzkumu a na testování dílčích hypotéz pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti. Pro účely tohoto výzkumu byla vybrána metoda dotazníkového …moreAbstract:
This master thesis aimed to assess the degree of influencers' impact on consumer behavior and purchasing decisions, depending on the type of purchase and consumer characteristics. The practical part was divided into testing the main hypothesis through multicriteria research and testing subsidiary hypotheses using the chi-square test of independence. For the purposes of this research, a survey method …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D., MBA.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLÍMOVÁ, Nela. \textit{Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2024. Available from: https://theses.cz/id/y3sg81/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KLÍMOVÁ, Nela. Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování
Markéta Hromková -
Influencer marketing ako dominantný nástroj online marketingovej komunikácie a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Ester Turi Nagyová -
Analýza vlivu influencer marketingu na spotřebitelské chování
Claudia Rojčyková -
Analýza vlivu influencer marketingu na spotřebitelské chování studentů
Taisiia Petrova -
Vliv influencer marketingu na chování spotřebitele na trhu s dekorativní kosmetikou
Tereza Hausknechtová -
Využití influencer marketingu v cestovním ruchu
Michaela Kamarášová -
Analýza vlivu influencer marketingu na chování spotřebitele
Kristýna Balharová -
Influencer marketing - cross-cultural study
Tuan Vu Dao
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights