Uplatnění mluveného slova ve vybraných kompozicích české hudby 2. pol. 20. století s přihlédnutím k vlastní kompoziční tvorbě – Daniel Chudovský
Daniel Chudovský
Bakalářská práce
Uplatnění mluveného slova ve vybraných kompozicích české hudby 2. pol. 20. století s přihlédnutím k vlastní kompoziční tvorbě
Use of spoken Word in selected czech music Compositions in the second Half of the 20th Century with my own composition Work taken into Account
Anotace:
Tato práce pojednává o uplatnění mluveného slova v 2. pol. 20. století v české hudbě se zvláštním zřetelem na historický kontext a kompoziční tvorbu autora. V práci je kladen důraz na potřebu aktualizace a rekontextualizace tvůrčího procesu s uplatněním mluveného slova. Autor vychází především z duality aplikace sémantické povahy textových předloh v hudebních dílech a různých způsobů desémantizace …víceAbstract:
This bachelor's thesis reviews the use of spoken word in the second half of the 20th century in Czech music compositions with a particular focus on the historical context and the composition work of the author. Mainly the needs of an update of the musical thinking and a recontextualisation of the creative process where the spoken word is used, are stressed in the thesis. The basic problematics discussed …víceKlíčová slova
hudba a slovoKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
21. stol.Klíčová slova
hudební kompoziceObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 5. 2013
- Vedoucí: Ivan KURZ
- Oponent: Václav RIEDLBAUCH
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Hudba jako film, film jako hudba
Martin Klusák -
Hudba pro třetí ucho: role aktivní participace posluchače v hudební kompozici Maryanne Amacher
Klára Ondračková -
Hudební kompozice tvořena ruchovou skladbou v seriálu HBO Černobyl
Tomáš Kocourek -
Software jako strategie hudební kompozice
Miroslav Vrba -
Elektronická kompozice - cesta k propojení sónických a akordických prvků v hudbě
Petr Pařízek -
Filmová hudba ve 20. a 21. století
Adam Lasák -
Hudba v českém hraném filmu kompoziční postupy skladatelů české film ové hudby
Jan Dušek -
Jan Lauda, Jan Koblasa: Kult a fetiš v českém sochařství
Tereza Tulková