Bc. Anna Okorokova

Master's thesis

Společenská odpovědnost firem a sociální marketing

Corporate social responsibility and social marketing
Abstract:
Diplomová práce byla věnována fenoménu společenské odpovědnosti firem (CSR). Tento koncept vychází z etiky a vznikl v souvislosti s reakcí na negativní důsledky globalizace. Práce je aktuální vzhledem k tomu, že stále více podniků si uvědomuje vazby mezi ziskem a dodržováním etických zásad, což jim může přinést pozitivní výsledky na konkurenčním trhu. Cílem práce bylo vytvoření doporučení pro zlepšení …more
Abstract:
Diploma thesis was devoted to the phenomenon of corporate social responsibility (CSR). This concept is based on ethics and arose in connection with the reaction to the negative consequences of globalization. Diploma thesis is relevant due to the fact that more and more businesses are realizing the correlation between profit and ethical compliance, which can bring them positive results in a competitive …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 7. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 8. 2022
  • Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Petr Kopáček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní